עיצוב הבית

כל המידע הנחוץ לפני רכישת כסאות בר

כסאות בר שחורים עם רגלי עץ אלון

זה לא סוד שבשנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר טרנד חדש בעולם, הלא הוא – כסאות בר. בין אם זה מסביב לאי או דלפק במטבח בבתים, ובין אם זה במסעדות, בתי קפה, פאבים, דוכנים, ובקיצור בכל מקום שרק נחשוב עליו.

אז עכשיו שראיתם כסאות בר איפשהו ובא לכם גם לשלב את זה בבית או בעסק שלכם, יש כמה נקודות ודברים שחשוב לשים עליהם דגש ובעיקר לדעת אותם לפני שמבצעים קנייה של מוצר זה.

איזה גובה כסא בר יתאים לי? ומה זה בעצם כסאות חצי בר?

אז ישנם המון גבהים שונים לכסאות בר, אך זה לא מה שחשוב. מה שחשוב הוא גובה מושב הכסא, ולא הגובה הכללי של כל הכסא, שזה יבחר בהתאם לרצון הלקוח. גובה מושב כסא לרוב מגיע בשני גבהים – 65 ס”מ ו-78 ס”מ. גובה מושב 65 ס”מ מתאים לרוב לאי דלפק במטבח בגובה 85-95 ס”מ, כאשר בדרך כלל נהוג לייצר דלפק או אי בבית בדיוק בגובה 90 ס”מ (גובה שיש). לעומת זאת, גובה מושב 78 ס”מ יתאים בעיקר לפאבים, מסעדות, דלפקי חנויות, שגובה השולחן או הבר שם יהיה 110 ס”מ. נדיר לראות כיום אי או דלפק בתוך בית בגובה 110 ס”מ. מכיוון ששני גבהים אלה יוצרים מעין בלבול, יש המכנים את כסאות הבר בגובה 65 ס”מ כ”כסאות חצי בר”, ולכן הכוונה לכיסאות המתאימים לגובה אי דלפק שיש בבתים. דבר נוסף שחשוב לדעת לגבי מידות, זה רוחב הכסא. יש למדוד את רוחב האי או הדלפק לפני רכישת המוצרים, ואז לדעת מה הכמות המתאימה של כסאות בר שיכנסו מסביב לאי או הדלפק. בדרך כלל רוחב כסאות בר נעים בין 41-52 ס”מ , כאשר 41 ס”מ נחשב מאוד צר ו-52 ס”מ רחב ואילו המידה הנפוצה ביותר תהיה 43-45 ס”מ רוחב. תוכלו להעמיק יותר בנושא זה במדריך הבא – גובה כסא בר.

כסאות בר

איזה סוג חומר של כסאות בר מתאימים לנו?

אז ישנם המון סוגי חומרים שבאמצעותם מייצרים כסאות בר  – עץ, פלסטיק, מתכת, ניקל, ריפוד בד או דמוי עור. אך זה לא אומר שאתם חייבים להתחייב לסוג אחד. סביר להניח שתראו (והרבה) גם שילוב של מושב פלסטיק עם רגלי עץ, או מושב מרופד עם רגלי ניקל וכל שילוב שרק ניתן לחשוב עליו. אז הינה בשבילכם כמה טיפים ונקודות שנתמקד עליהם בכל אחד מהסוגים:

כסאות בר מעץ

אז יש כל כך הרבה סוגים של עצים, איזה הכי מתאים לנו ומה הכי כדאי?  כסא בר מעץ יכול לבוא במספר וריאציות – כסא בר הבנוי כולו מעץ שניתן לקבלו ללא צבע עליו, אלא צבע טבעי של העץ או עם לקה עדינה שעדיין רואים את הטקסטורה של העץ או צבע אטום (לדוגמא: תכלת, ירוק, שמנת וכו’). ולעומת זאת, כסא בר מעץ יכול להיות שילוב של מושב פלסטיק או מרופד ורק הרגליים הם מעץ. יש מספר זנים של עצים, אז בטח שמעתם בעיקר על עץ אלון – שבדרך כלל יהיה הכי יקר, אך הוא גם הכי יפה ומשתלב מצוין בבתים כי לרוב שאר מוצרי הריהוט בבתי ישראל הם מעץ אלון. לעומת זאת, יש את עץ בוק שהוא גם נפוץ, לרוב משתמשים בו לעץ שעתיד לעבור צביעה, כי צבעו הטבעי פחות מתאים לבתים, מדובר בעץ חזק ומצוין. יש סוגים נוספים של עצים כמו רובי, אשל, אורן ועוד, אך הם פחות נפוצים כאן במדינתנו. והכי חשוב לפני שרוכשים כסאות בר מעץ, יש לוודא שמדובר בכסא מעץ מלא, אך עם זאת לשים לב, שזה בסדר שהמושב אינו מעץ מלא, אלא מ-MDF, סנדוויץ’, סיביט, ככה נהוג לייצר מושבים היום בכל העולם. לרוב, כסאות בר מעץ ישולבו במטבחים כפריים, רטרו ואנגליים, אך יתכן והם יוכלו להשתלב מצוין גם במטבחים מודרניים.

כסאות בר מעץ

כסאות בר מעץ

כסאות בר מפלסטיק

ללא ספק מדובר בסגנון נוח מאוד, קל לניקוי, פרקטי, קל מבחינת משקל ועוד המון יתרונות שיש לחומר זה. לרוב כסאות בר מפלסטיק תראו בצבעים שונים ומגוונים, בין אם זה שחור, לבן, שמנת ושאר הצבעים “הרגילים”, ובין אם זה כתום, אדום, חרדל ועוד צבעים “מיוחדים” נוספים, המשתלבים מצוין במטבחים מודרניים. לרוב כסאות בר מפלסטיק משולבים רגלי עץ או מתכת ניקל, אך גם קיימים מפלסטיק מלא כולל הרגליים. אז כל פלסטיק איכותי ? בהכרח לא. יש סוגי פלסטיק מאוד דקים, עדינים ושבירים לעומת זאת יש פלסטיקים קשיחים ועבים, אך יש שני סוגים של פלסטיק שהם המומלצים ביותר לכסאות והם – פוליפרופילן ופוליקרבונט. הפוליקרבונט הוא המומלץ ביותר בשל קשיחותו הרבה, לרוב משתמשים בו בכסאות בר שקופים או מבריקים. לעומת זאת הפוליפרופילן, שהוא חומר גמיש יותר ופחות קשיח, אך הוא חומר מעולה ומומלץ מאוד, השימוש בו לרוב בכסאות בר מפלסטיק מט. דבר נוסף מאוד בולט בסגנון זה הוא שניתן לראות המון עיצובי כסאות מיוחדים בעזרת הפלסטיק כמו למשל שקופים, עם חורים, קימורים מיוחדים ועוד, לכן סבירות גבוהה שאם תכנסו לחנות “מעצבים”, תיתקלו בכיסאות בר מעוצבים מפלסטיק.

כסאות בר מפלסטיק
כסאות בר מפלסטיק

כסאות בר ממתכת או ניקל

החומר המדויק ביותר למטבחים מודרניים הם כסאות בר ממתכת או מניקל. בדרך כלל רק רגלי הכסא יהיו ממתכת או ניקל, ומושב הכסא יהיה מפלסטיק או מריפוד. ישנם כל מיני סוגי מתכות וניקל – מתכת שחורה, מתכת אפורה, ניקל אפור מט, ניקל אפור מבריק ועוד. בעזרת המתכת או הניקל ניתן לעצב את הכסא בר בהתאם למטבח המודרני. היתרון המצוין של המתכת הוא היציבות, החוזק, היופי והמראה העדין. אך יש לשים לב כאשר קונים מתכת או ניקל, מומלץ לרכוש מסוג אל-חלד, כלומר שאינו מחליד, מכיוון שחומר זה עלול להחליד ומכך יש להיזהר. כיום בארצנו, כמעט ולא מייצרים כסאות בר ממתכת, אלא מייבאים אותם ממגוון המפעלים ויצרני המתכת בעולם.

כסאות בר ממתכת ניקל
כסאות בר ממתכת ניקל

כסאות בר מרופדים

דמוי עור, עור, בד – כל כך הרבה חומרי ריפוד, מה הכי מומלץ וממה צריך להיזהר?  קודם כל ולפני הכל, מומלץ מאוד להיזהר מדמוי עור , תוודאו לפני רכישת כסאות בר מדמוי עור שאכן מדובר בדמוי עור איכותי ולא מתפורר, יש הרבה חנויות המספקות דמוי עור לא איכותי, ולאחר מספר חודשים הכסא בר כבר מתפורר. דמוי עור קל מאוד לניקוי, ולרוב מבחר ענק של צבעים וגוונים, וכן, יש גם דמוי עור איכותיים שלא מתפוררים. אך החומרים המומלצים יותר הם עור או בד. עור אמיתי הוא חומר מעולה, מראה יוקרתי, אך יקר בהתאם. כסאות בר עם ריפוד בד מדהימים ביופיים ובמחיר סביר, אך קשים מאוד לניקוי ועלולים להצטבר כתמים שלא יורדים.  כסאות בר מרופדים לרוב ישולבו עם רגלי מתכת שחורה או ניקל אפור, אך גם תוכלו למצוא משולבים רגלי עץ. ישנם חנויות המרפדות את הכסאות בארץ ואז יתכן ויהיה לכם מבחר ענק ורחב של צבעים לבחירה, לעומת זאת לחנויות המייבאות, יהיה מספר מצומצם יותר של צבעים. וכמובן הגענו ליתרון החשוב ביותר של סוג זה – נוחות הכסא, אין ספק שמדובר בכסאות בר הנוחים ביותר שתישבו עליהם, ולכן לרוב במקומות כמו פאבים ומסעדות שיושבים לאורך זמן תמצאו כסאות בר מרופדים , פשוט תענוג לשבת 🙂 .

כסאות בר מעוצבים למסעדות
כסאות בר מעוצבים למסעדות

איפה קונים כסאות בר?

כסאות בר תוכלו למצוא בהמון מקומות , החל מתערוכות, חנויות רהיטים, קניונים ועד יצרנים, יבואנים שהעיסוק העיקרי שלהם הוא כסאות ובפרט כסאות בר. סביר להניח שאם תרכשו ישירות מהיצרנים או היבואנים, המחיר יהיה זול יותר באופן משמעותי. אך צריך לבדוק היטב מה אנו מקבלים בתמורה למחיר, לפעמים הזול עולה ביוקר, ולפעמים היקר פשוט סתם יקר.  אנו ממליצים לרכוש ישירות מהיבואן – טיב העץ, המתמחה בעיצוב, יבוא ושיווק כסאות ממיטב המפעלים בעולם. מבחר ענק של כסאות בר, מוצרים איכותיים, מחירים נוחים ושירות מעולה.
אז אנו מקווים כי עזרנו לכם בשיקולים ובצעד לפני רכישת כסאות הבר העתידיים שלכם, מאחלים לכם שתיהנו מהם ושיהיה בהצלחה!

כסאות בר שחורים עם רגלי עץ אלון
כסאות בר מרופדים שחורים עם רגלי עץ אלון

 

בחזרה לרשימה