עיצוב הבית

כך תשתמשו בכיסאות למטרות שונות

כסאות עץ אלון מעוצבים

בכל פינה בבית אנחנו יכולים למצוא רהיט קטן ומקסים שיכול לשמש אותנו רק למטרות דקורטיביות ולאו דווקא להסתפק בפריטים גדולים. כיסאות מעוצבים הם בדיוק הפריט שיכול להיות שימושי וגם נעים ויפה למראה ולעמוד בפינה כלשהי ולהפוך אותה למשהו אחר לגמרי. אנחנו רגילים לראות אותם בדרך כלל באתרי תיירות כמו וילות ואחוזות בחו”ל, שבהן הם מוצבים בפינות לא רק למנוחה או לכאורה ללא קשר, אבל כיסא הוא תמיד מתאים ושימושי בכל מקום.

כיסאות למטרות שימושיות

השימוש הנפוץ ביותר של כיסא הוא למטרות ישיבה המוגדרות מראש, כמו שולחן אוכל, סלון, חדרי שינה ועבודה, מטבח ומרפסת. אנחנו יודעים בדיוק מה נוח לנו ואיך אנחנו אוהבים אותם ובתחום הזה יש פחות אתגרים אמנותיים ועיצוביים. חשוב שיהיה יפה, שיתאים לעיצוב הפנים של החלל שבו מציבים אותו, אבל כיסא שימושי צריך להיות נוח, בנוי טוב ויציב, מחומרים שלא מתבלים במהירות ושאפשר לתחזק בקלות כדי לשמור על המראה היפה.

כסאות עץ אלון מעוצבים

חומרים וההשראה שלהם לעיצובים שונים

דגמים וסגנונות מקבלים השראה גם מהחומרים שמהם הם עשויים ונקשרים אצלנו אסוציאטיבית לדימויים מסוימים. כסאות מעץ תמיד ייחשבו אציליים או ביתיים, פלסטיק יהיה תמיד מודרני וצעיר, מתכת תמיד תיקשר אצלנו לאורבניות ולהייטקיות מסוימת. גם הדגמים עצמם יקבלו את קווי המתאר שלהם מעולם הדימויים של המעצבים ומכך שהם עצמם מקשרים אותם לסיטואציות כמו מטבח כפרי, כמו קצב חיים מודרני מהיר ועוד. זאת גם ההרגשה שרוצים בדרך כלל לתת למי שבוחר כיסא מסוים.

איך להשתמש בכיסא למטרות שונות?

מלבד השימושים הקלאסיים במטבח, פינת האוכל ובחדרים, אין מניעה להשתמש בהם לפעמים גם כרהיט שעומד בפני עצמו כדי “לסגור פינה” וכדי להיות הפריט הנכון במקום הנכון כשרוצים באמת רק לשבת בנישה שיש בה כיסא מעוצב בהתאם לכך. למטרה זאת כדאי להשתמש בכיסאות יוצאי דופן בעיצוב שלהם, ולזה מתאימים פריטים של אספנים שמוצאים לפעמים דגם אחד ויחיד ומשתמשים בו, או קונים בכוונה רק פריטים בודדים לאו דווקא כסט.

כסאות לפינת אוכל

בחירת הכיסאות הנכונים לכם

השיקול הראשון במעלה הוא המקום הפנוי שיש לכם כדי לא לגרום לכך שיהיו כיסאות שייערמו אחד ליד השני מבלי לתת להם את המרווח שנחוץ להם וליושבים עליהם. חשבו על התפקיד שלהם. אם מדובר בכיסאות שיועמדו אחד ליד השני הרי שאין בעיה, אבל אם מדובר לשימוש פינת אוכל חשוב שתמדדו מידות ותדעו בדיוק כמה כיסאות אתם יכולים לקנות ומאיזה דגם. יש דגמים צרים יותר ויש כאלה שמעוצבים בנדיבות, בכוונה.

דגמים מעוצבים לפי סגנונות

החשיבות של סגנון העיצוב גדולה אם אתם מאלה שמנסים ליצור הרמוניה או בית בעל מראה ייחודי ויוצא דופן, למשל. אם חשוב לכם שהכיסאות יהיו יותר מאשר רק קונבנציונליים, אתם יכולים לנסות למצוא דגמים שיש לעיצוב שלהם אמירה מעניינת שעומדת בפני עצמה. אלה הכיסאות שתוכלו להעמיד בכל מקום והם ימשכו התעניינות אם תבחרו נכון והם יהיו יפים ונוחים. חשוב לומר שגם סגנון שונה יכול להוות תוספת מעניינת אם היא משולבת נכון ובמידה מתונה.

כסאות עץ דגם מיקי

חשיבות האיכות

כיסאות מעוצבים רבים יכולים להיות אתכם שנים רבות אם תבחרו ביצרן איכותי שגם השקיע בחומרים שקל לתחזק. העמידות שלהם חשובה מסיבות מובנות, כי הוא אמור לעמוד בכל עומס משקל ולהחזיק מעמד גם כאשר מטלטלים אותו ממקום למקום. החיבורים שלהם חייבים להיות תקניים כדי למנוע תאונות, פגיעות בגוף וגם עגמת נפש, ולכן היצרן והבית שבו אתם קונים כיסא כזה חשובים מאוד לא רק בגלל המוניטין של העיצוב אלא גם בגלל היציבות.

תחזוקה

כיסא מעוצב אמנותי הוא מעניין ומרתק אבל גם אותו חשוב לתחזק ולדעת שאתם קונים רהיטים שתוכלו לשמור עליהם. כשאתם קונים כיסאות קחו בחשבון את התאמתו לאורח החיים שלכם ולהרגלי התחזוקה של הרהיטים אצלכם. לפי זה תדעו בדיוק מה בא בחשבון ומה פחות.

בחזרה לרשימה