עיצוב הבית

בחירת ריהוט למסעדות

כסא לפינת אוכל עץ אלון

מקימים מסעדה חדשה או משפצים מסעדה קיימת? במוקדם או במאוחר תגיעו לשלב בחירת הריהוט ואז תגלו שעומדות בפניכם לא מעט אפשרויות בחירה. יש גישות שונות לבחירת ריהוט למסעדות ובכל אחת מהן צריך לקחת בחשבון את מסגרת התקציב העומדת לרשות בעלי המקום. כמו כן, מלבד שיקולי תקציב חשוב לדעת שלעתים סוג הריהוט ואיכותו, יכולים לעמוד במוקד ההבדל ביניכם לבין עסקים מתחרים. אז איך בוחרים ריהוט למסעדה? גישה אחת היא על פי חלוקה לאזורים.

בחירת ריהוט לפי 3 אזורים

לא משנה אם אתם בעלי מסעדה חלבית או על טהרת הבשר, בית קפה או מסעדת גורמה, יש דברים אשר משותפים לכל מסעדה ובהם נתמקד בעת בחירת הרהיטים. המשותף הוא האזורים השונים הקיימים במתחם. לרוב, ניתן לחלק את המסעדה ל-3 אזורים: אזור המתנה, אזור ישיבה ראשי ואזור לשימוש הצוות.

התאמת רהיטים לאזור ההמתנה

אזור ההמתנה במסעדה הוא המקום בו הלקוחות מחכים עד שיתפנה שולחן. באזור זה צריך לבחור רהיטים שיאפשרו המתנה נוחה באווירה נעימה וניתן לעשות זאת באמצעות הצבת כסאות מרופדים או כורסאות ופינות ישיבה. מבחינת שולחנות, אין צורך בשולחנות גדולים וניתן להסתפק בשולחנות קפה קטנים או לוותר עליהם לגמרי, אם השטח אינו מספיק גדול. במסעדות בהן אזור זה נמצא בשטח פתוח, יש לוודא שבוחרים רהיטים עמידים שלא יתחממו או ייהרסו כתוצאה מחום השמש, לחות או רטיבות.

כסא לפינת אוכל עץ אלון

התאמת רהיטים לאזור ישיבה ראשי

באזור זה יושבים הלקוחות לסעוד. השהות במסעדה יכולה להיות קצרה או להימשך מספר שעות, תלוי באופי המקום. כך או כך, אתם רוצים לוודא שהרהיטים שתבחרו יעודדו שהייה ממושכת ונוחה וישתלבו בצורה הטובה ביותר בעיצוב שבחרתם למקום.

3 דוגמאות לבחירת רהיטים לאזור הישיבה הראשי, על פי סגנון העיצוב של המסעדה:

  • סגנון כפרי – אם אתם מתכננים אווירה כפרית וחמימה, כדאי להתמקד ברהיטי עץ טבעיים או צבועים ובשילוב בין הגוונים החומים לגוונים בהירים.
  • סגנון מודרני – סגנון העיצוב המודרני מאופיין בשילובים מעניינים ובקווים נקיים. שולחנות עגולים ומסביבם כיסאות פלסטיק או מרופדים בשילוב רגלי מתכת, דלפקים מוגבהים עם כסאות בר מעוצבים ורהיטים המשלבים בין מתכת, זכוכית ועץ.
  • סגנון וינטג’ – אם החלטתם לעצב את המסעדה בסגנון זה, תוכלו לבחור בשולחנות עץ בשילוב מתכת וכיסאות עץ בגוונים טבעיים. מראה העץ וגווניו המיוחדים משדרים אותנטיות ומוסיפים חן רב למקום.

בכל שלושת הסגנונות יש לשים דגש על רהיטים שהם פרקטיים, מבלי לוותר על אסתטיקה. בישראל יש מסעדות רבות ולעתים הרהיטים שתבחרו וההתאמה המדויקת לסגנון העיצוב, ישמשו כמפתח ליצירת אווירה נעימה ומזמינה שתעודד את הלקוחות לחזור שוב ושוב ולספר על המקום לאחרים.

כסא בר דברה

רהיטים לשימוש הצוות

בכל מסעדה יש שטח אשר מוגדר לשימוש הצוות. שטח זה כולל את המטבח, המחסן ודלפק או בר ראשי. באזור זה חשוב מאד שהרהיטים יהיו פונקציונליים. בחלקים אשר נראים ללקוחות יש לוודא שהרהיטים אסתטיים ומשתלבים עם סגנון העיצוב הכללי שנבחר למסעדה, כאשר בחלק הפנימי יש לתת את הדעת על ניצול מקסימלי של האזור לטובת רהיטים המשמשים כמקומות אחסון ומשטחים להכנת המנות והמשקאות שבתפריט. ניתן להמחיש זאת באמצעות הצבת דלפק מוארך מצדו האחד של בר משקאות במסעדה או עמדת התשלום. מצדו החיצוני של הבר מציבים כסאות מוגבהים לטובת לקוחות שרוצים לשתות על הבר או ממתינים לקבלת חשבון. מצדו הפנימי של הבר, מתכננים מדפים, מגירות וארונות שישמשו להצבת מכונות שונות ואחסון מוצרים.

כשמחלקים את המסעדה לאזורים ומגדירים מהי המטרה של כל אזור, קל יותר להחליט אילו רהיטים יתאימו ותהליך הרכישה הופך לממוקד, פשוט ופונקציונלי.

כסא רשת כוורת חורים

בחזרה לרשימה