עיצוב הבית

הטרנדים המובילים של פינות אוכל לשנת 2020

כסאות עץ צבעוניים

רהיטים בצבע שחור, עץ אגוז אפריקאי ושילוב של כיסאות בצבעים שונים, הם רק חלק מהטרנדים המובילים שנכנסו בשנים האחרונות לעולם עיצוב הבית בכלל ובשולחנות אוכל בפרט. מה התחדש ומה נעלם בשנת 2020? בואו ונגלה יחדיו.

שולחן האוכל בבית הוא המקום שמלכד את כל המשפחה לארוחה ושיחה טובה, ובדרך כלל גם יהיה במקום בולט בבית, לכן ההשקעה בעיצובו חשובה ביותר. בשנים האחרונות נראה כי הרבה מעצבי פנים חזרו לעיצובי עבר על מנת לקבל השראה לטרנדים חדשים ובכך הרהיטים בסגנון “רטרו” חזרו לאפנה, אך נראה שדווקא השנה המעצבים המציאו את עצמם מחדש.

פינת אוכל עגולה קוטר 130 עם כסאות

שולחנות אוכל בצורת אליפסה

עד לא מזמן היינו רגילים לראות פינות אוכל עגולות, מרובעות ומלבניות, אבל אליפסה? אנחנו בכל אופן לא ציפינו לזה. שולחן אוכל בצורת אליפסה נכנס כטרנד מאוד פופולרי בחודשים האחרונים ונראה כי יותר ויותר חנויות רהיטים מעדכנים את הקולקציה שלהן בפריט זה. עבור שולחן כזה בדרך כלל יתאימו כיסאות עם גב מעוגל על מנת שיהיה התאמה בין זווית הכיסאות והשולחן.

פינת אוכל אובלית אליפסה

פלטת עץ אגוז אפריקאי

זה לא סוד שעץ אלון הוא העץ הנחשק ביותר כיום בעיצוב הבית הישראלי, מדובר בעץ חזק, יפה עם צבע בהיר וטקסטורות מיוחדות על גביו. לעומת זאת, עץ אגוז אפריקאי שעלותו גבוהה יותר, בעל עיצוב פראי, משדר יוקרה עם מרקם מוצלח ועל גביו טקסטורות מעוצבות בגוונים שונים של צבע חום, תפס תאוצה בשנים האחרונות ונשאר איתנו גם בשנת 2020. בעיצוב פינות אוכל, לרוב יתבצע שילוב של פלטת עץ אגוז אפריקאי עם רגלי מתכת שחורות או זהב. שימו לב כי עץ אגוז קיים במספר וריאציות ולכן הקפידו לא להתבלבל ביניהם. מלבד אפריקאי קיימים גם אמריקאי ואירופאי.

פלטת שיש, קרמיקה ודמוי בטון

אם עד כה היינו רגילים לפלטת שולחן מעץ בלבד, העידן הזה תם. כיום ניתן לראות יותר עיצובים של פינות אוכל עם פלטה העשויה מפורמייקה דמוי בטון, שיש וקרמיקה. הם חומרים מיוחדים ויוקרתיים המשתלבים בדרך כלל עם רגלי מתכת שחורות. טרנד זה הופיע בשנים האחרונות, אך השנה תפס תאוצה רבה יותר.

כיסאות בצבעים שונים

טרנד זה מדליק במיוחד. שילוב של פינת אוכל מעץ עם כיסאות צבעוניים כך שכל כיסא בצבע שונה. אם פעם היינו רגילים לכיסאות אחידים בצבע לבן או שמנת, היום ניתן לראות שילוב של שישה כיסאות כך שכל אחד בצבע אחר – חרדל, כתום, כחול, ירוק, אפור, אדום ועוד. צבעוניות עושה לנו טוב ולכן טרנד זה מכניס “חיים” לבית. עיצוב בית שלם בצבעים שונים יכול להיות רעיון מהמם ומיוחד.

כסאות עץ צבעוניים

שחור, שחור ושחור

מי לא רוצה בית יוקרתי ומרשים? שחור ידוע כצבע האידאלי ליוקרה ולכן ניתן לראות גם בסלונים, כיסאות, פינות אוכל, מזנונים שילוב של הצבע השחור, בין אם זה בשילוב עם עץ, מתכת או שחור לגמרי. תופעת הצבע השחור ברהיטים בארצנו צברה פופולריות עצומה. שימו לב, כי בחירת צבע שחור לרהיטים מבחינת ניקיון אינו פרקטי מהסיבה שהאבק נראה באופן בולט על גבי צבע זה.

כסאות מרופדים לפינת אוכל

מה נעלם מהאופק?

טרנדים חדשים באים על חשבון טרנדים ישנים. אמנם קיבלנו פלטת דמוי בטון, רגלי זהב, ושולחנות בצורת אליפסה, אך מנגד נראה כי צבע עץ בגוון דובדבן נעלם כמעט לגמרי. גם שולחנות בצבע לבן כמעט ולא נראים עוד. פלטת שולחן עבה ומסיבית דעכה ואילו פלטות דקות או עם “קנט” שיפוע צברו פופולריות.  ככה זה בעולם עיצוב הבית, הכול משתנה מהר, עיצובים משתנים כל הזמן, אך כמו שכבר אמרנו, מעצבי הפנים מרבים לקחת השראה לעיצובים חדשים מטרנדים ישנים, אז אל תופתעו אם הם עוד יחזרו.

בחזרה לרשימה