עיצוב הבית

כיצד בוחרים כסאות לחדר מורים

כסא רשת כוורת חורים

הם עומדים שעות רבות מול התלמידים ומשתדלים שהכיתה תהיה נעימה, נקיה ומקושטת. גם להם מגיע מקום בו יוכלו לנוח מעט בין שיעור לשיעור ולמלא את מטלותיהם השונות. לא קל להיות מורה. הכיתות מלאות, השיעורים נערכים בזה אחר זה ויש הרבה חומר שצריך להספיק ללמד במעט זמן. מזל שיש מדי פעם הפסקות או שעת חלון, במהלכם יכולים המורים ללכת לחדר שהוקצה במיוחד עבורם, לשתות קפה ולנוח מעט לפני השיעור הבא. בבתי ספר רבים כיום מקדישים מחשבה לתכנון ועיצוב חדר המורים, כך שיוכל לשמש את המורים בצורה נוחה ופרקטית ומחפשים כסאות איכותיים וטובים.

כסאות לפינת אוכל

איך בוחרים כסאות לחדר מורים?

יש 3 דגשים עיקריים בבחירת כיסאות לחדר מורים: פונקציונליות, אסתטיקה ותקציב. כדי לעמוד במסגרת התקציב של בית הספר, הכיסאות יכולים להיות פשוטים אך מרשימים, נוחים, חזקים ועמידים שיוכלו לשמש למשך זמן רב ולהתאים למטרות השונות.

לכן, כדי לבחור כיסאות לחדר מורים, צריך קודם כל להגדיר מהי המטרה, או במילים אחרות: למה הם הכיסאות? התשובה היא שכיסא בחדר מורים יכול לשמש למספר מטרות וביניהן:

  • מנוחה למורה מהעמידה הממושכת בכיתות.
  • ישיבה לצורך בדיקת מבחנים ועבודות והכנת מערכי שיעור.
  • קבלת הורים ושיחות אישיות עם תלמידים.
  • ישיבות צוות או ישיבה אישית של המורה עם המפקח.
  • השתלמויות.

לכל אחת מן המטרות יש לבדוק איזה כיסא יתאים ולא לחשוש משילוב של דגמים שונים בחדר המורים. זה מוסיף עניין, חן וייחודיות והופך את עיצוב חדר המורים משגרתי ובנלי למקורי ומזמין.

כסאות 1174 למסעדה

לצורך מנוחה

ההפסקות קצרות ומשמשות בעיקר למנוחה, אכילה ושתייה. במקרה הזה כדאי לבדוק לגבי כיסאות יציבים, עמידים ונוחים. ניתן לרכוש גם כסאות מרופדים עם מסגרת עץ או אלומיניום ולהתאים אם גווני הריפוד לצבעים השולטים בחדר המורים. לחלופין, אפשר לבחור דווקא בצבעים מנוגדים שיבלטו בין שאר הרהיטים בחדר.

כסא מרופד חרדל

לצורך עבודה

כדי לבדוק מבחנים או להכין מערכי שיעור, המורה צריך עמדת עבודה מסודרת, שכוללת שולחן וכיסא מתאים. בחדרי מורים רבים מצרפים שולחנות זה לזה ומציבים סביבם כיסאות רגילים, אבל קשה מאד להתרכז ולעבוד בצורה מסודרת בשיטה הזו. כדי שהמורה יוכל להפיק תועלת מהזמן המועט העומד לרשותו בחדר המורים, כדי לחשוב על סידור אחר של כיסאות. אם חדר המורים מספיק גדול, ניתן לתכנן עמדות עבודה אישיות. עמדה כזו יכולה לכלול כיסא על גלגלים או קבוע לצד שולחן רגיל או מול דלפק מוגבה ואז הכיסא המתאים הוא כסא בר. ללא ספק עמדות עבודה מוגבהות יכולות לשנות לחלוטין את מראה חדר המורים ולמתג אותו כחדשני, מודרני ודינמי.

כסאות בר חרדל

לצורך קבלת הורים ושיחות אישיות

חדר מורים הוא מקום דינמי, בו כל הזמן נכנסים ויוצאים מורים ואנשי צוות. לכן, כשמדובר על בחירת כיסאות לקבלת הורים או שיחות אישיות עם תלמידים, צריך לחשוב איך ניתן לייצר בתוך החדר פינות אינטימיות קטנות שיאפשרו לשוחח בדיסקרטיות ובצורה נעימה. לשם כך כדאי לשקול לרכוש פינות ישיבה קטנות, הכוללות דגמים מרופדים או כורסאות עם שולחן קטן מוצב באמצע. בפינתו ישיבה כאלו, המורה וגם ההורה או התלמיד יוכלו לחוש בנוח ולשוחח באופן חופשי. ומה לגבי חדר מורים קטן יחסית? במקרה כזה אפשר לשלב פינת ישיבה אחת שתשמש באופן פרקטי לקבלת הורים ותלמידים ותשנה את המראה שהתרגלנו לראות בחדרי מורים, לעיצוב שונה, מיוחד ומותאם לצורכי הצוות.

כסא ניס רגל מתכת

פינת ישיבות והשתלמויות

כאן הדגש הוא על מקום גדול, מרווח ונוח, בו ניתן יהיה לקיים ישיבות צוות מעת לעת ואף השתלמויות מקצועיות למורים. מלבד שולחן ישיבות גדול או חיבור של מספר שולחנות, כדאי לבחור בכיסאות איכותיים, העשויים מפלסטיק או עץ. יש גם דגמים של כיסאות המשלבים בין פלסטיק לעץ או בין פלסטיק לאלומיניום והם יכולים גם כן להתאים. כאן הדגש הוא על בחירת כיסאות הומוגניים מאותו דגם, כדי ליצור מראה אחיד והרמוני ולאפשר לכל המורים לשבת בנוחות על דגמים דומים זה לזה.

כדאי לזכור שבניגוד לרכישת כיסאות לשימוש ביתי, לחדר מורים קונים פעם אחת ולמשך שנים רבות. התקציב לרוב אינו גדול ולכן חשוב מאד לתכנן ולבחור בקפידה את הרהיטים השונים.

כסא רשת כוורת חורים

בחזרה לרשימה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *