עיצוב הבית

חמש טעויות נפוצות לפני רכישת פינת אוכל מלבנית

פינת אוכל פימה עם כיסאות טומי

משפחות רבות בוחרות לקנות פינת אוכל מלבנית שתשמש אותם באופן יומיומי. הצורה המלבנית הייתה מאז ומתמיד אחת הצורות ההנדסיות המבוקשות ביותר ברהיטים, מכיוון שהיא מתאימה למגוון סגנונות עיצוב. עם זאת חשוב לזכור כי פינת אוכל היא אחד הרהיטים היקרים ביותר שתרכשו לבית והיא גם נועדה לשמש למשך שנים רבות. כדי שההשקעה תצדיק את ההוצאה הכספית ותתאים לאופי החיים בבית, כדאי לדעת מאילו טעויות להימנע בעת הרכישה. במאמר זה נסקור 5 טעויות נפוצות.

טעות מספר 1: קניית שולחן גדול שאינו מתאים למידות הבית

יש אנשים אשר יודעים בדיוק איזה שולחן מלבני הם רוצים. הם ראו כזה אצל חברים או שכנים והם חושבים שהוא ישתלב בצורה מושלמת גם בביתם. רגע לפני שאתם עושים טעות, כדאי לזכור שלכל משפחה יש צרכים אחרים ושטח שונה ולכן שולחן שמתאים בבית אחד, לא בהכרח יתאים בבית אחר.

ודאו שהשולחן מתאים למידות הבית ולא גוזל שטח ניכר מהחלל הציבורי. אם אין לכם מקום רב, אולי כדאי לוותר על חלום השולחן הגדול והמרווח ולשקול פינת אוכל קטנה נפתחת. מצאתם דגם מלבני עם אפשרות הגדלה? אל תשכחו לבדוק שמנגנון הפתיחה והסגירה קל ונוח.

כסאות מעץ
כסאות מעץ טל

טעות מספר 2: לא בודקים את רגלי השולחן

במקרים רבים מתמקדים בפלטה הגדולה של השולחן, בחומרי הגלם ובגוונים ולא בוחנים את שאר הרכיבים. היכן יכולה להתרחש טעות? כאשר לא בודקים את רגליו ורק מאוחר יותר, כשההובלה מגיעה והמובילים מרכיבים אותו, מגלים שהרגליים מפריעות לישיבה נוחה ואף תופסות מקום ישיבה מלא.

טעות מספר 3: מעדיפים שולחן מעוצב ולא חושבים על ההתאמה של הכיסאות

אחד הטרנדים השולטים ביותר כיום בבחירת פינות אוכל בכלל ובמלבניות בפרט, זה שילוב של חומרי גלם. ניתן למצוא דגמים רבים המשלבים בין זכוכית לברזל, בין עץ לאלומיניום, בין פלסטיק לעץ וכן הלאה. אין ספק שפינת אוכל כזו היא ייחודית ומרהיבה ביופייה, אולם חשוב לדעת שהתאמת הכיסאות תהיה מורכבת יותר. יש קושי בהתאמת כיסאות לפינות אוכל מלבניות מעוצבות ולא לכולם יש את עין לעיצוב וחוש יצירתי, המשלבות בין חומרי גלם שונים ולכן מומלץ לרכוש סט שלם או להתייעץ עם צוות החנות לגבי אפשרויות ההתאמה השונות.

פינת אוכל פימה עם כיסאות טומי
פינת אוכל מעוצבת דגם פימה עם כיסאות טומי

טעות מספר 4: בוחרים שולחן מורכב מבחינת תחזוקה

ראיתם שולחן יפהפה ואתם בטוחים שהוא יוסיף מגע ייחודי לפינת האוכל הביתית? עצרו רגע. זכרו כי פינות אוכל הן קודם כל אזור פונקציונלי. אתם ובני המשפחה תאכלו סביב פינת האוכל, מדי פעם יישפך משקה או מזון, ייווצרו כתמים ויש גם בלאי טבעי. שולחנות זכוכית הם אולי מרשימים ביופיים, אך חשבתם כמה פעמים בשבוע תצטרכו לנקות את השולחן כדי לשמור על שקיפות הזכוכית והאם שאר בני הבית ידעו כיצד לנהוג בשולחן בזהירות? ומה לגבי התאמת כסאות מרופדים? האם ריפוד בד צבעוני ויפה שסופג כתמים זו בחירה חכמה?

כפי שצוין בתחילת המאמר, פינות אוכל גם אמורות לשמש לשנים רבות ולכן אל תתנו לאלמנט העיצוב לבוא על חשבון המוטיב הפרקטי. בחרו בשולחן שקל לתחזק ולנקות, וכך תוכלו לשמור על המראה היפה והמרשים שלו לאורך זמן.

הטעות החמישית היא החשש לצאת מן הגבולות המוכרים. יש אנשים שנשארים מקובעים לאותו סגנון מיושן ופוחדים לשנות. כאן בדיוק המקום להעז ולגוון. אין כמו פינת אוכל המורכבת משולחן מלבני בגוון אחד בשילוב כיסאות בצבעים שונים. אנחנו כמעט בטוחים שהמחמאות לא יפסיקו לזרום.

 

בחזרה לרשימה