עיצוב הבית

איך לתחזק כסאות בר למטבח?

כסאות בר מעץ טל

כסאות בר למטבח עולים לא מעט, לכן חשוב לדעת איך תוכלו לתחזק אותם בצורה נכונה, כך שיישמרו למשך שנים רבות.

טרנד כיסאות הבר כבש את העולם וגם את הישראלים. משפחות רבות בוחרות לעצב את בתיהם עם כסאות בר גבוהים המוצבים סביב דלפק או אי בסמוך למטבח, ומשקיעים מחשבה רבה, תכנון וכסף בפרויקט. בשל הייחודיות של כיסאות אלו והיכולת להתאים אותם למגוון סגנונות עיצוב, סביר להניח שלא מדובר בטרנד חולף ויתכן והם יישארו אתנו לעוד שנים רבות.

כסאות בר מעץ טל

מה משפיע על מצב הכיסא?

כיסאות המשמשים את בני הבית בתדירות גבוהה, כמו כסאות לפינת אוכל או לבר במטבח, נתונים לסכנת שחיקה ובלאי גבוהים ביחס לרהיטים אחרים. בנוסף, יש לקחת בחשבון את העובדה שכיסאות בר הם רהיטים קלים יחסית מבחינת משקל, ולכן נוטים להעביר אותם ממקום למקום וגם זה יכול להשפיע על מצב הכיסא.

נתון נוסף המשפיע על מצבם לאורך זמן, זו העובדה שבסופו של דבר, כיסאות אלו משמשים לאנשים אשר יושבים עליהם כדי לאכול ולשתות. לא משנה אם מדובר על אנשים בוגרים או ילדים, יש סיכוי גבוה ששאריות אוכל יגיעו אליהם, כוס מיץ תישפך וכן הלאה. כל אירוע כזה משאיר אחריו כתם ואם מתעלמים מכך, הכתמים יחלחלו ויהפכו קשים להסרה.

מכל הסיבות הללו, חשוב לדעת איך לתחזק ולשמור עליהם, כדי שתוכלו להשתמש בהם בהנאה רבה במהלך השנים, ולהתגאות בהם כאשר אתם מארחים.

איך שומרים על כסאות בר למטבח?

הצעד הראשון הוא לבחור מלכתחילה בכיסאות בר באיכות גבוהה. כיום יש מקומות רבים העוסקים בשיווק, ייבוא וייצור של כיסאות, אך לא תמיד קל ללקוח לעמוד על טיב האיכות של הרהיט. לעתים הפיתוי לקנות רהיטים במחירים זולים יכול להתגלות בשלב מאוחר יותר כהחלטה מוטעית, שכן כיסאות המיוצרים מחומרי גלם באיכות ירודה, נוטים לשחיקה גבוהה, ויכולים להפוך עם הזמן ללא יציבים ואף להישבר. במקרים בהם הכיסא נשאר שלם, הצבע לעתים דוהה, הריפוד יכול להיקרע והעץ עלול להתקלף.

בחירה בכיסאות המיוצרים מחומרי גלם איכותיים, היא בחירה שתקל עליכם לתחזק אותם ולשמור עליהם במצב תקין ואסתטי למשך שנים רבות. 

דגם מורין

כסאות בר למטבח דגם מורין

לנקות לפי סוג חומר הגלם

קניתם כבר כיסאות בר ואתם מרוצים מן הבחירה. כעת נותר רק לשמור עליהם ואת זה תוכלו לעשות באמצעות ניקיון. את משימת הניקיון שלהם ניתן לחלק לשני מצבים. המצב הראשון הוא כאשר נשפך משהו על הכיסא או שמסיבה כלשהי נוצר כתם. במצב כזה חשוב לנקות את הכתם בהקדם ולא לדחות זאת. המצב השני הוא לדאוג לנקות את הכיסא באופן שוטף, כדי להסיר ממנו אבק, שערות ולכלוך המצטבר באופן טבעי.

את זה יש לעשות אך ורק עם חומרי ניקוי המתאימים לסוג הכיסא. המגוון הרחב שיש כיום של כסאות בר למטבח, מאפשר לכל אחד לבחור בין דגמים העשויים מפלסטיק, לדגמים העשויים עץ או אלומיניום. דגמים רבים אף משלבים בין מספר חומרי גלם ויש אפשרות לקנות כסאות בר מרופדים עם ריפוד בד או דמוי עור. בכל אחד מן הדגמים הללו יש לוודא שאתם מנקים את הכיסא בהתאם להוראות היצרן.

הקפידו לעבור עם מטלית על המושב, המשענת וגם על הרגליים. כמו כן, כאשר אתם שוטפים את הרצפות, נסו להרחיק את הכיסאות מן הרטיבות וחומרי השטיפה.

כסא בר מרופד דגם רוברט רגל בסיל

תחזוקה שוטפת וניקיון נכון של כיסאות בר למטבח, יאפשר לכם ליהנות מהם ולהיראות כחדשים למשך שנים רבות.

בחזרה לרשימה