עיצוב הבית

כסאות בר מרופדים – בד או דמוי עור?

כסא בר מרופד דגם רוברט רגל בסיל

כסאות גבוהים הפכו בשנים האחרונות לרהיט מבוקש בבתים ובמשרדים רבים וכידוע, ככל שהביקוש גובר, כך גדל גם ההיצע. כדי לענות על הדרישות של הלקוחות השונים החלו חברות הריהוט והמשווקים לייצר כסאות בר במבחר סגנונות שונים, כך שהיום, אדם המעוניין לקנות אותם ניצב בפני אפשרויות בחירה רבות וביניהן ההתלבטות האם לבחור בדגם מרופד העשוי מבד או דמוי עור.

היתרונות של כסאות בר מרופדים

לפני שנפנה לדון בהבדלים בין ריפוד בר לדמוי עור, כדאי להכיר קודם כל את היתרונות של כסאות בר מרופדים. אנו רגילים בדרך כלל לראות כיסאות מרופדים בפינת האוכל, בחדרי המתנה, באולמות אירועים והיכלי הופעות, אולם בכל הקשור לכיסאות בר, עד לאחרונה נושא הריפוד לא היה נפוץ כלל.

הריפוד הוא פתרון מצוין עבור כיסאות מהסוג הזה מכיוון שהם גבוהים ושימושם הוא בדרך כלל  לישיבה מול דלפק או שולחנות גבוהים, כאשר הרגליים אינן אמורות לגעת בקרקע. כיסאות כאלו עלולים לגרום ליושב תחושה לא נוחה ולכן החלו לייצר כיסאות בר מרופדים. הריפוד מאפשר לשבת על כיסא בר לאורך זמן ולהרגיש נוח.

יתרון נוסף של הריפוד זו האפשרות לגוון בסגנונות העיצוב. מלבד חומרי הגלם המשמשים לייצור כסאות בר, ניתן לשחק עם ריפודים בטקסטורות וצבעים שונים וכך לעצב דגמים מעניינים במיוחד שאפשר לשלב עם כל סגנון עיצוב.

כיום יש שני סוגים מרכזיים של ריפוד לכיסאות בר: ריפוד בד או דמוי עור. ההחלטה באיזה סוג לבחור תלויה במספר שיקולים.

כסא בר מרופד דגם רוברט רגל בסיל

בר רוברט בסיל מרופד

בד או דמוי עור – במה לבחור?

לריפוד בד יש יתרונות רבים. יתרון מרכזי הוא המראה היוקרתי שלו. ידוע שכיסאות בר מרופדים מבד משדרים יופי, יוקרה ואלגנטיות. אולם, כיסאות בר מרופדים בדמוי עור יהיו זולים יותר ביחס לבד, אם כי זה יכול להשתנות בהתאם לסוג הבד ואיכותו. מלבד המחיר, הבד מתאים יותר לאקלים הישראלי ובמהלך הקיץ והימים החמים, נעים יותר לשבת על כיסאות אלו מבלי להזיע או להרגיש שהעור נדבק.

אם כך מהם החסרונות של ריפוד בד?

החיסרון המרכזי הוא שקשה לנקות את הריפוד. עם הזמן הריפוד סופג לתוכו כתמים ולכלוך וצריך לדעת איך לנקות את הכיסא בצורה מקצועית ועדינה, שתשיג תוצאות יעילות. 

מה לגבי ריפוד דמוי עור?

ריפוד זה אמנם זול יותר ובדרך כלל ניתן להשיגם במחירים אטרקטיביים. כמו כן ריפוד זה קל לניקוי באמצעות מטלית בלבד, ואם שומרים על הכיסאות בצורה נאותה, הם ייראו כחדשים למשך תקופה ארוכה. יתרון נוסף הוא שכיסאות עם ריפוד דמוי עור נחשבים לנוחים יותר, וזו הרי מטרת הריפוד מלכתחילה.

מהם החסרונות?

ריפוד דמוי עור עלול להיקרע או להתקלף עם השנים (תלוי באיכות) ובמגע ישיר עם העור הוא יכול לגרום להזעה ולתחושת אי נוחות קלה. בעבר היה גם חיסרון נוסף וזה שריפוד דמוי עור שימש בעיקר לעיצובים בנליים וחסרי ייחוד, אך כיום חיסרון זה אינו קיים וניתן למצוא מגוון רחב של עיצובים, כולל בד דמוי עור בסגנון טלאים, במראה עיתון ובעיצובים מעניינים נוספים.

בנוסף לכך יש את עניין הנראות, כיסאות בר מרופדים מדמוי עור נראים לעתים פשוטים מדי ולכן הם לא יתאימו למי שמעוניין בעיצוב אלגנטי, יוקרתי או מתוחכם.

שיקולים נוספים בבחירה

לאחר שתחליטו איזה סוג ריפוד הוא בעל יתרונות רבים יותר עבורכם, תצטרכו לקבל החלטה נוספת. כסאות בר מרופדים מגיעים כיום בשלוש סגנונות עיצוב עיקריים. הסגנון הראשון הוא ריפוד לכל אורכו. הסגנון השני אלו כיסאות בהם רק המושב והגב מרופד. הסגנון השלישי אלו כסאות עם ריפוד שקיים רק על מושב הכיסא (כלומר רק על חלק הישיבה).

כסאות בר מרופדים

כסאות בר מרופדים (דגם מורין)

ההחלטה באיזה סגנון כיסא לבחור תלויה בעיקר בטעם האישי שלכם ובשאלת הנוחות. אל תחששו לשבת על הכיסאות השונים בחנות ולנסות לחוש עם איזה דגם אתם מרגישים הכי בנוח.

בחזרה לרשימה