עיצוב הבית

יתרונות ריהוט מעץ מלא

ריהוט לבית מעץ מלא

על מה צריך לחשוב לפני שקונים ריהוט לבית?

מה הכי חשוב לכם כשאתם קונים רהיטים וכיסאות בפרט? האם אתם שמים דגש על העיצוב והאסתטיקה, או דווקא על האיכות והשימוש הפרקטי? היום כשיש כל כך הרבה אפשרויות כבר לא צריך להתפשר, ואפשר למצוא רהיטים באיכות מעולה ובמגוון של עיצובים, כך שלא תתקשו למצוא עיצוב שימצא חן בעיניכם. לפעמים אנחנו מחפשים ריהוט זול, שיענה על צורך מסוים ולא כל כך משנה לנו כמה איכותי הוא יהיה. אבל כשמסתכלים קדימה ומשקיעים בריהוט לטווח הארוך, חשוב לבדוק מהם חומרי הגלם ואיכות הייצור, כדי שתקבלו תמורה מלאה לכסף שהשקעתם.

שילוב כסאות וריהוט בדירה משפחתית

שילוב כסאות וריהוט בדירה משפחתית

חומרי הגלם – למה זה משנה?

אפשר לייצר רהיטים ממגוון רחב של חומרי גלם, כאשר עץ, מתכת ופלסטיק הם החומרים הנפוצים ביותר. כאשר מדברים על רהיטי עץ, חשוב לדעת שזוהי הגדרה כללית, שמקיפה הרבה מאוד סוגים שונים של עצים, באיכויות משתנות.

האיכות של העץ תלויה בכמה גורמים, הראשון הוא כמובן הסוג של העץ. אלון, בוק, מייפל, אורן או אגוז – לכל אחד מהעצים הללו יש תכונות קצת שונות שמשפיעות על הצבע, הצורה והחוזק של העץ. צריך להכיר את הנתונים האלו כדי לבחור בחכמה את העץ המתאים לסוג הרהיט. למשל עץ בוק הוא עץ חזק מאוד ולכן מתאים לבנייה של רהיטים מסיביים לפנים הבית, כמו כסאות, שידות, ארונות לחדרי ילדים וליחידת ההורים. מצד שני, הוא רגיש לרטיבות, ולכן הוא פחות מתאים בשביל ריהוט בחדר האמבטיה. מנגד, הטיק עמיד מאוד במים ולכן ישתלב בצורה טובה בחדר האמבטיה או במטבח. ישנם עצים שמתאימים לריהוט חוץ או פרגולות, למשל כמו עץ האורן שהוא עץ בעל מראה מחוספס.

מלבד החוזק, סוג העץ גם משפיע מאוד על המראה הסופי של ריהוט הבית. ישנם עצים בעלי גוון בהיר, ואילו אחרים בעלי גוון חום- אדמדם כהה. יש עצים שהמראה הסופי שלהם עדין ומלוטש, לעומת עצים אחרים שבהם הדוגמה הטבעית של העץ – הטבעות והעיניים הרבה יותר בולטים.

עיבוד העץ

הגורם השני שמשפיע על האיכות של העץ, הוא צורת העיבוד שלו. ישנן כמה שיטות עיבוד נפוצות, חלקן מקנות לעץ עמידות גבוהה יותר, וחלקן דווקא מספקות תוצר סופי פחות איכותי אך זול בצורה משמעותית. אחת משיטות העיבוד היא דחיסה של שאריות העץ והנסורת ביחד עם דבקים מיוחדים, וכך יוצרים משטחים של סיבית. הסיבית נחשבת לחומר גלם ירוד ולא איכותי, אך היא זולה מאוד. חומר הגלם האיכותי ביותר הוא העץ המלא, כאשר המשמעות היא שכל הרהיט מורכב אך ורק מעץ, בלי סיבית, ובלי תוספות של פלסטיק או תחליפי עץ. כך מתקבלת התוצאה החזקה והאיכותית ביותר.

ריהוט לבית מעץ מלא

ריהוט לבית מעץ מלא

מדוע לבחור בעץ מלא?

אומנם העץ המלא הוא חומר הגלם האיכותי ביותר, אך מחירו הגבוה יכול להרתיע אנשים רבים מלבחור בו. ובכל זאת, לעץ המלא יש מספר יתרונות משמעותיים מאוד בהשוואה לחומרי הגלם האחרים.

בראש ובראשונה זו כמובן האיכות והעמידות של העץ, כך שלמעשה אתם רוכשים רהיט שילווה אתכם למשך שנים רבות, ולא משהו שתצטרכו להחליף כל כמה שנים. בניגוד לשימוש בתחליפי עץ תעשייתיים, השימוש בעץ מלא דורש עבודת נגרות מדוקדקת והתאמה של משטחי העץ. זהו עוד גורם שמבטיח שתקבלו תוצר איכותי.

באופן טבעי כל רהיט שאנחנו קונים מושפע מתנאי הסביבה, ועובר תהליכים שונים עם הזמן. תחליפי עץ נוטים להתבלות ולהתפרק במהירות, וכל שריטה או מכה קטנה בולטים לעין. לעומת זאת, עץ מלא מגיב בצורה טובה לזמן החולף, וגם אם יש שריטות או מכות קטנות הם משתלבים במרקם ומוסיפים לרהיט אופי. זה מומלץ בעיקר לרהיטים “מועדים לפורענות” כמו כיסאות עץ, שולחן המטבח, ארונות לחדרי ילדים, וכל מקום אחר שיש סביבו הרבה פעילות באופן יום יומי.

כסא עץ אלון מלא

כסא עץ אלון מלא

מחפשים רהיטים וכיסאות מעץ מלא ולא מוצאים? חייג אלינו עכשיו – 050-7466443 ונשמח להכווין אותך באתרנו היכן ניתן לראות את הריהוט מעץ מלא שלנו!

בחזרה לרשימה